ចែករំលែកនៅលើ
គោលនយោបាយលើកទឹកចិត្ត
ការលើកទឹកចិត្តជាមូលដ្ឋាន
ការលើកទឹកចិត្តបន្ថែម
ក្រៅពីការលើកទឹកចិត្តជាមូលដ្ឋាន សកម្មភាពវិនិយោគដែលបានចុះបញ្ជីជា គ.ល.គ. ទទួលបានការលើកទឹកចិត្តបន្ថែម ដូចខាងក្រោម៖
ការលើកលែងអាករលើតម្លៃបន្ថែមចំពោះការទិញធាតុចូលផលិតកម្មដែលផលិតក្នុងស្រុកសម្រាប់បម្រើដល់ការអនុវត្ត គ.ល.គ.។
ការកាត់កងចំណាយក្នុងអត្រា ១៥០% ពីមូលដ្ឋានគិតពន្ធចំពោះសកម្មភាពណាមួយដូចខាងក្រោម៖
ក. ការស្រាវជ្រាវ អភិវឌ្ឍន៍ និងនវានុវត្តន៍។
ខ. ការអភិវឌ្ឍធនធានមនុស្ស តាមរយៈការផ្តល់ការបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ និងជំនាញដល់កម្មករនិយោជិតខ្មែរ។
គ. ការសាងសង់កន្លែងស្នាក់នៅ កន្លែងបរិភោគអាហារ ឫអាហារដ្ឋានតម្លៃសមរម្យ ទារកដ្ឋាន និងសុខូបត្ថម្ភវត្ថុ ដទៃទៀតសម្រាប់កម្មករ/និយោជិត។
ឃ. ការធ្វើទំនើបកម្មលើគ្រឿងម៉ាស៊ីនដើម្បីបម្រើខ្សែច្រវាក់ផលិតកម្ម។
ង. ការផ្តល់ការលើកកម្ពស់សុខុមាលភាពដល់កម្មករនិយោជិតខ្មែរ ដូចជាការផ្តល់មធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនប្រកបដោយផាសុកភាពដល់កម្មករនិយោជិតក្នុងការធ្វើដំណើរទៅមកពីកន្លែងស្នាក់នៅទៅរោងចក្រ កន្លែងស្នាក់នៅ កន្លែងបរិភោគអាហារ ឫអាហារដ្ឋានដែលមានតម្លៃសមរម្យ ទារកដ្ឋាន និងសុខូបត្ថម្ភវត្ថុដទៃទៀត។
ការលើកលែងពន្ធលើប្រាក់ចំណូលចំពោះការពង្រីក គ.ល.គ. ដែលត្រូវកំណត់ដោយអនុក្រឹត្យ។
៣- គ.ល.គ. ដែលមានសិទ្ធិនាំចូលសម្ភារៈសំណង់ និងឧបករណ៍សំណង់សម្រាប់ការសាងសង់កន្លែងស្នាក់នៅ បន្ទប់ថែទាំកុមារ បន្ទប់សង្គ្រោះបឋម អាហារដ្ឋាន ហាងអាហារដ្ឋានដោយឥតគិតថ្លៃ ឬក្នុងតម្លៃសមរម្យសម្រាប់តែកម្មកររបស់គម្រោងវិនិយោគរបស់ខ្លួនដែលស្ថិតនៅក្នុងបរិវេណគម្រោងវិនិយោគ នឹងទទួលបានការលើកលែងពន្ធគយ ពន្ធពិសេស និងអាករលើតម្លៃបន្ថែម។
ការផ្តល់ការលើកទឹកចិត្តដល់ គម្រោងពង្រីកនៃគម្រោងវិនិយោគមានលក្ខណៈសម្បត្តិគ្រប់គ្រាន់ (គ.ព.គ.ល.គ.)
ត្រូវអនុវត្តតាមខ្លឹមសារដូចខាងក្រោម៖
១. គ.ល.គ. ដែលស្នើសុំពង្រីកសកម្មភាពវិនិយោគរបស់ខ្លួន ត្រូវបានទទួលការលើកទឹកចិត្តនូវរយៈពេលលើកលែងពន្ធលើប្រាក់ចំណូល ក្នុងករណីដែលការពង្រីកគម្រោងនោះធ្វើឡើងតាមរូបភាពណាមួយ ដូចខាងក្រោម៖
ក. ការពង្រីកផលិតកម្មដែលមានស្រាប់។
ខ. ការពង្រីកតាមរយៈការធ្វើពិពិធកម្មមុខសញ្ញាផលិតកម្មដែលស្ថិតក្នុងសែស្រឡាយផលិតផលជាមួយគ្នា។
គ. ការពង្រីកតាមរយៈការបំពាក់បច្ចេកវិទ្យាទំនើបថ្មីដែលលើកកម្ពស់ផលិតភាពឫការពារបរិស្ថាន។
ក្នុងករណីការពង្រីកសកម្មភាពក្រោមរូបភាពផ្សេងទៀត ត្រូវមានការអនុញ្ញាតពីរាជរដ្ឋភិបាល។
២. ចាប់ពីពេលពង្រីក គ.ល.គ., (គ.ព.គ.ល.គ.) មានសិទ្ធិទទួលបានការលើកលែងពន្ធលើប្រាក់ចំណូលស្របតាមសកម្មភាពវិនិយោគដើមក្នុងរយៈពេលជាក់លាក់មួយ អាស្រ័យតាមប្រភេទសកម្មភាពវិនិយោគដូចមានចែងក្នុងបញ្ជីសកម្មភាពវិនិយោគនៃឧបសម្ព័ន្ធ២ នៃអនុក្រឹត្យដូចខាងក្រោម៖
ក. ៩ (ប្រាំបួន) ឆ្នាំសម្រាប់ក្រុមទី១
ខ. ៦ (ប្រាំមួយ) ឆ្នាំសម្រាប់ក្រុមទី២
គ. ៣ (បី) ឆ្នាំសម្រាប់ក្រុមទី៣
៣. ចំណែកនៃប្រាក់ចំណូលដែលត្រូវលើកលែងពន្ធសម្រាប់ គ.ព.គ.ល.គ. ស្មើនឹងប្រាក់ចំណូលជាប់ពន្ធសរុបគុណនឹងអត្រាទុនពង្រីកនៃ គ.ល.គ.។ អត្រាទុនពង្រីកនៃ គ.ល.គ. ស្មើនឹងទុនពង្រីកនៃ គ.ល.គ. ចែកនឹងទុនវិនិយោគសរុប។ ទុនវិនិយោគសរុប ស្មើនឹងទុនវិនិយោគនៃ គ.ល.គ. ដែលបានចុះបញ្ជីដំបូង បូកនឹងទុនពង្រីកនៃ គ.ល.គ. ដែលត្រូវទទួលបានការលើកទឹកចិត្ត។ រូបមន្តនៃការគណនា ដូចខាងក្រោម៖
បចល. = បចស. x (ទព. / ទស.)
បចល. = ប្រាក់ចំណូលដែលត្រូវទទួលការលើកទឹកចិត្តលើកលែងពន្ធលើប្រាក់ចំណូល
បចស. = ប្រាក់ចំណូលជាប់ពន្ធសរុប
ទព. = ទុនពង្រីក គ.ល.គ. ដែលត្រូវទទួលបានការលើកទឹកចិត្ត
ទស. = ទុនវិនិយោគសរុប (ទច. + ទព.)
ទច. = ទុនវិនិយោគនៃ គ.ល.គ. ដែលបានចុះបញ្ជីដំបូង
៤. ប្រាក់រំដោះពន្ធលើប្រាក់ចំណូលសម្រាប់ គ.ព.គ.ល.គ. ត្រូវបានលើកលែងផ្អែកតាមសមាមាត្រនៃអត្រាទុនពង្រីក គ.ល.គ. ត្រូវបានលើកលែងផ្អែកតាមសមាមាត្រនៃអត្រាពង្រីក គ.ល.គ. ក្នុងរយៈពេលលើកលែងពន្ធលើប្រាក់ចំណូលលើគម្រោងពង្រីក។
៥. គ.ព.គ.ល.គ. ទទួលបានការលើកលែងពន្ធអប្បបរមា ដោយត្រូវមានរបាយការណ៍សវនកម្មឯករាជ្យ។
ការលើកទឹកចិត្តពិសេស៖
វិស័យជាក់លាក់ណាមួយ និងសកម្មភាពវិនិយោគដែលមានសក្ដានុពលខ្ពស់ក្នុងការរួមចំណែកដល់ការអភិវឌ្ឍន៍សេដ្ឋកិច្ចជាតិ អាចនឹងទទួលបានការលើកទឹកចិត្តពិសេសជាក់លាក់ដែលកំណត់ក្នុងច្បាប់ស្តីពីការគ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុ។